Το παραπάνω video δημιουργήθηκε στα πλαίσια της προσπάθειας να αποδοθεί με ψηφιακά εργαλεία η αφήγηση μιας ιστορίας. Αναφέρεται στην παραλογή ''Της νύφης που κακοπάθησε'' και έχει ως θέμα την επιστροφή μιας νύφης στο πλούσιο πατρικό της, επειδή η οικογένεια του άντρα της φτώχυνε. Χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό Windows Movie Maker που μας βοηθά να δημιουργήσουμε, να επεξεργαστούμε και να χρησιμοποιήσουμε τις ταινίες που έχουμε κατασκευάσει.
Ήχος: Σταμάτης Σπανουδάκης, ''Τα μάτια της δάκρυσαν''
Σκεπτικό: Η παρούσα ψηφιακή αφήγηση μπορεί να αξιοποιηθεί στο αντικείμενο της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Α΄Λυκείου και συγκεκριμένα κατά τη διδασκαλία της ενότητας ''Τα φύλα στη λογοτεχνία''.
Στόχοι της εφαρμογής:
Διδακτικοί:
- αναδιαμόρφωση του περιεχομένου της παραλογής που αφορά περιστατικά σχετικά με τον οικογενειακό βίο και έχουν εδώ ως αφετηρία την πραγματικότητα
- εντοπισμός των γνωρισμάτων της συγκεκριμένης κατηγορίας δημοτικών τραγουδιών ως προς τη μορφή και το περιεχόμενο
- παράλληλη αξιοποίηση κειμένου και εικόνας για να αναζητηθούν οι θεματικοί άξονες που καθορίζουν τη δομή του τραγουδιού
Διδακτικοί:
- αναδιαμόρφωση του περιεχομένου της παραλογής που αφορά περιστατικά σχετικά με τον οικογενειακό βίο και έχουν εδώ ως αφετηρία την πραγματικότητα
- εντοπισμός των γνωρισμάτων της συγκεκριμένης κατηγορίας δημοτικών τραγουδιών ως προς τη μορφή και το περιεχόμενο
- παράλληλη αξιοποίηση κειμένου και εικόνας για να αναζητηθούν οι θεματικοί άξονες που καθορίζουν τη δομή του τραγουδιού
- σχολιασμός των επιμέρους θεμάτων, που αναδύονται μέσα από το κείμενο και με τη βοήθεια της ψηφιακής αφήγησης, όπως το προξενιό, ο θεσμός της προίκας, η μεταβολή των ανθρωπίνων πραγμάτων, η ευμάρεια, ο οικονομικός ξεπεσμός και η φτώχεια, η θέση του άντρα, η σχέση μάνας και κόρης κ.ά.
- παραβολή με άλλα διδαγμένα κείμενα που θίγουν παρόμοια θέματα, (π.χ. να συγκρίνουν οι μαθητές τη θέση της Ελένης με εκείνη της Αρετής του τραγουδιού ''Του νεκρού αδελφού'')
Παιδαγωγικοί:
- παραβολή με άλλα διδαγμένα κείμενα που θίγουν παρόμοια θέματα, (π.χ. να συγκρίνουν οι μαθητές τη θέση της Ελένης με εκείνη της Αρετής του τραγουδιού ''Του νεκρού αδελφού'')
Παιδαγωγικοί:
- ενεργοποίηση της φαντασίας των μαθητών
- ανάληψη πρωτοβουλιών και συμμετοχή στη συνεργατική μάθηση
- αναζήτηση νέων τρόπων οργάνωσης και σύνθεσης των διαθέσιμων δεδομένων και πληροφοριών
- ανάληψη πρωτοβουλιών και συμμετοχή στη συνεργατική μάθηση
- αναζήτηση νέων τρόπων οργάνωσης και σύνθεσης των διαθέσιμων δεδομένων και πληροφοριών
Τεχνολογικοί:
- εξοικείωση των μαθητών με τα εργαλεία παραγωγής ψηφιακού video
- εγγραμματισμός στα ψηφιακά μέσα
- αναζήτηση στοιχείων από το διαδίκτυο και μετασχηματισμός τους, ώστε να ενσωματωθούν στην αφήγηση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου